Veiliger, breder en mét behoud van groen
Het fietspad gaat van 2 naar 3,5 meter breedte. Ook worden alle kruisingen met zijwegen hetzelfde ingericht en krijgt de fietser bijna overal voorrang. Uitzonderingen zijn de kruisingen van de Papegaaiweg en de Astaweg. Bij de beekkruisingen komen nieuwe, bredere brugdekken. Op het Apeldoornse deel worden uiteindelijk minder dan tien bomen gekapt.
Geen extra verlichting
In het nieuwe ontwerp komt er geen verlichting langs het fietspad. Rond de kruisingen blijft de verlichting voor de veiligheid staan en wordt op een aantal punten verbeterd.
Planning en vervolg
De volgende stap is dat de gemeenteraad zich over dit nieuwe ontwerp buigt. Op 12 januari zal het nieuwe ontwerp besproken worden tijdens een politieke markt (PMA). Fietsersbond Apeldoorn zal de nieuwe plannen kritisch bekijken en zonodig becommentariëren.
Bekijk de plannen op de website van de gemeente: https://apeldoorn.parlaeus.nl/user/voorstel/action=view/id=29285 (met 12 bijlagen).
Categorieën